Το τεφτέρι είναι δίπλα σας! Και καταπιανόμαστε με το ζήτημα των προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας (γνωστά και ως PRIVATE LABEL ή και PL).
Μπορεί ένα παντοπωλείο να έχει προϊόντα Ιδ. Ετικέτας;;;
Πιστεύω ότι δεν είναι καθόλου εύκολο!
Κι αυτό γιατί ένα κατάστημα από μόνο του δεν μπορεί να βγάλει δικιά του σειρά προϊόντων. Οι όγκοι που απαιτούνται για να στηθεί μια ανταγωνιστική σειρά Ιδ. Ετικέτας είναι απαγορευτικοί για ένα μόνο κατάστημα.
Άρα, το ερώτημα είναι αν τα ανώνυμα προϊόντα, που αγοράζετε από χονδρεμπόρους ή από τα cash&carry είναι και αυτά προϊόντα ιδ. Ετικέτας.
Πιστεύω ακράδαντα ότι δεν μπορούν να θεωρούνται σε καμία περίπτωση προϊόντα Ιδ. Ετικέτας!
Γιατί όμως;;;;;;;;;
Πρέπει να διαχωρίσουμε λίγο στο μυαλό μας το φθηνό προϊόν από το Ιδ. Ετικέτας προϊόν.
Το φθηνό προϊόν προσφέρει μια ποιότητα σε καλή τιμή, γιατί δεν έχει τα κόστη προώθησης και διαφήμισης, που έχει ένα επώνυμο προϊόν. Το φθηνό προϊόν δεν έχει ταυτότητα και ο καταναλωτής θα αγοράσει όποιο φθηνό αγαθό βρει ανεξαρτήτως μάρκας.
Αν προσφέρετε στον καταναλωτή σας σήμερα προϊόντα μάρκας (ας την πούμε) «ENAS ALLA» και αύριο παρόμοιας τιμής προϊόν μάρκας «LEON», ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ. Φθηνό το ένα φθηνό και το άλλο.
Ας πούμε ότι αγοράσατε τα προϊόντα ENAS ALLA και τα LEON από ένα CASH&CARRY. Τα προϊόντα αυτά όσο φθηνά και καλά να είναι, ο καταναλωτής σας μπορεί να τα βρει παντού. Άρα γιατί να τα ψωνίσει από εσάς;
Επίσης, το CASH&CARRY ανήκει σε ένα μεγάλο λιανέμπορο. Πιστεύετε πραγματικά ότι θα σας δώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ενός πραγματικά ξεχωριστού προϊόντος ένας ανταγωνιστής σας;;;
Όσο και μεγάλη να είναι η αλυσίδα, που σας πουλάει, δεν πρόκειται να σας χαρίσει τίποτα! Θα σας πουλήσει μόνο ότι την συμφέρει και ότι ξέρει ότι θα μπορείτε να το βρείτε και στην υπόλοιπη αγορά!
Άρα, ποια είναι η καλύτερη επιλογή για ένα σύγχρονο παντοπωλείο;;